Novela DPH od 1. 1. 2016 - Kontrolní hlášení

Termín: 30. 11. 2015
Dům kultury Akord

Dům kultury Akord, Nám. SNP 1, Ostrava-Zábřeh.

Ing. Dagmar Fitříková - daňová poradkyně.

• Aktuální informace v oblasti DPH - sdělení a informace GFŘ pro rok 2015, vybrané závěry z jednání Koordinačních výborů s KDP využitelné v praxi roku 2015.

• Kontrolní hlášení od 1. 1. 2016

• Další změny v oblasti DPH platné od 1. 1. 2016 - změny týkající se dodání nemovitých věcí, režim přenesení daňové povinnosti u dodání nemovitých věcí.

• Předpokládané změny v oblasti DPH pro rok 2016 – změny ve vazbě na nový zákon o elektronické evidenci tržeb, změny v oblasti sazeb daně.

• Režim jednoho správního místa (MOSS) - pravidla pro stanovení místa plnění u vybraných služeb, správa DPH, praktický postup.

• Oprava základu daně a výše daně - upozornění na změny platné v roce 2015, finanční bonusy a skonta, praktický postup v rámci reklamace, oprava výše daně v jiných případech, uvádění údajů v DAP k DPH, opravné daňové doklady.

• Zálohové platby – zálohy v rámci tuzemských obchodních transakcí i ve vztahu k EU a třetím zemím, postup při vyúčtování záloh, upozornění na časté chyby, daňový doklad a jeho náležitosti.

• Dočasný režim přenesení daňové povinnosti na příjemce – základní principy, praktický postup, upozornění na možné chyby a jejich řešení, aplikace právní fikce, uvádění údajů v DAP k DPH včetně příloh.

• Dodání a nájem vybraných nemovitých věcí v roce 2015 a 2016 – podmínky pro uplatnění osvobození od daně, možnost volby uplatnit režim zdanění při dodání nemovitých věcí, praktické příklady; postup z hlediska DPH při dodání služeb souvisejících s nájmem (poskytnutí služby, přefakturace, vyúčtování z pohledu DPH, den uskutečnění plnění, DPH z přijatých úplat).

• Institut ručení za nezaplacenou daň – upozornění na změny pro rok 2015 a jejich dopady, nespolehlivý plátce, doporučení ve vazbě na obsah uzavíraných obchodních smluv, rozsudek NSS.

• Praktické problémy v oblasti správy DPH v roce 2015 – dodatečné daňové přiznání, časový posun.

• Sestavení daňového přiznání za poslední zdaňovací období roku 2015 – vypořádání nároku na odpočet daně, úprava odpočtu daně, inventarizační rozdíly, kontrola obratu na zdaňovací období roku 2015, změna zdaňovacího období v roce 2016.

• Diskuse

Seminář je obsazen !

Pořádá akreditované vzdělávací středisko Komory - ECONOMIS CZ s.r.o. (Ing. Lenka Bartušková). Přihlášku směrujte přímo na info@economis.cz

Jeden bod v rámci motivačního programu.

Součástí vložného jsou podkladové materiály a občerstvení.

Podrobné informace Vám rádi sdělíme na tel. čísle (+420) 775 906 870 nebo (+420) 603 153 473, popř. zašlete svůj dotaz na info@economis.cz nebo info@komora-ucetnich.cz.