Zdaňování ve vztahu k zahraničí

Termín: 12. 5. 2016
Dům kultury Akord

Dům kultury Akord, Nám. SNP 1, Ostrava-Zábřeh.

Jaroslava Pfeilerová - lektorka s dlouholetou praxí ve finanční správě.

• základní pojmy a vzájemné souvislosti, zdroj příjmů, na koho se vztahují mezinárodní smlouvy, protokoly, pokyny MF-ČR, GFŘ,
  • určení daňového rezidenství (podle zákona o daních z příjmů a podle smluv o zamezení dvojímu zdanění, příklady, nejčastější chyby),
  • smlouvy o zamezení dvojímu zdanění - výklad jednotlivých článků smlouvy o zamezení dvojího zdanění uzavřené mezi ČR a SR v porovnání se smlouvou o zamezení dvojího zdanění uzavřené mezi ČR a Německem, příklady, nejčastější chyby (důvody uzavírání, vzorové smlouvy OECD, rezident, stálá provozovna, příjmy z movitého i z nemovitého majetku, zisky podniků, mezinárodní doprava, sdružené podniky, dividendy, úroky, licenční poplatky, příjmy ze zaměstnání, tantiémy, umělci a sportovci, penze, ostatní příjmy),
  • metody pro vyloučení dvojího zdanění (nejčastěji sjednávané metody, nejčastější chyby, příklady),
  • povinnosti tuzemských společností, které provádějí úhrady ve prospěch zahraničních osob (daňových nerezidentů),
  • povinnost provést zajištění daně (příjmy, ze kterých se zajištění daně provádí, daňové důsledky, účtování),
  • povinnost srazit z příjmů nerezidenta daň podle zvláštní sazby daně (příjmy, ze kterých se odvádí srážková daň, daňové dopady, účtování, sankce),
  • základní informace o převodních cenách (spojené osoby, právní předpisy, dokumentace, závazné posouzení, převodní ceny v oblasti „vnitroslužeb“ (pokyn GFŘ D – 10),
  • licenční poplatky (definice, zdaňování podle tuzemského zákona i podle smluv o zamezení dvojímu zdanění, podmínky pro osvobození od daně),
  • stálá provozovna tuzemské společnosti v zahraničí (vznik stálé provozovny, vedení účetnictví a daňové povinnosti v ČR),
  • stálá provozovna zahraniční společnosti na území ČR (vznik stálé provozovny, účtování, zdaňování stálé provozovny v ČR, povinnosti tuzemských společností),
  • daňové povinnosti tuzemské společnosti při zaměstnávání cizince – nerezidenta v pracovním poměru (rozdíly od zdaňování rezidenta),
  • vysílání zaměstnance tuzemské společnosti (z daňového hlediska),
  • zdaňování zahraničního zaměstnance vyslaného k výkonu práce na území ČR,
  • mezinárodní pronájem pracovní síly – ekonomický zaměstnavatel (případy, kdy se jedná a kdy se nejedná o mezinárodní pronájem, účtování, příklady, nejčastější chyby, daňové povinnosti),
  • upozornění na vzájemné souvislosti, povinnosti, možná pochybení a stanoviska k nejčastějším dotazům v oblasti zdaňování ve vztahu k zahraničí,
  • diskuse.

Pořádá akreditované vzdělávací středisko Komory - ECONOMIS CZ s.r.o. (Ing. Lenka Bartušková). Přihlášku směrujte přímo na info@economis.cz

Jeden bod v rámci motivačního programu.

Součástí vložného jsou podkladové materiály a občerstvení.

Podrobné informace Vám rádi sdělíme na tel. čísle (+420) 775 906 870 nebo (+420) 603 153 473, popř. zašlete svůj dotaz na info@economis.cz nebo info@komora-ucetnich.cz.