Webinář "Mzdové účetnictví pro začínající a mírně pokročilé" (ECONOMIS)

Termín: 19. - 20. 5. 2021
Termín — bližší informace 9:00 – 15:00
Místo konání: On-line
Účastníci obdrží prolink

Na webinář se připojíte jednoduše prostřednictvím odkazu, který Vám bude zaslán e-mailem.

Mgr. Květa Kupčáková, lektorka s dlouholetou praxí, manažerka oddělení lidských zdrojů a mezd

Školení je určeno nejen začínajícím mzdovým účetním, ale také mírně pokročilým, jež si chtějí ujasnit celou problematiku a získat komplexní přehled. Pro lepší pochopení problematiky bude výklad doprovázen řadou příkladů a postřehů z praxe. Lektorka upozorní na časté chyby, kterým je potřeba se vyvarovat. Dostatečný prostor bude věnován na dotazy posluchačů. Posluchači obdrží podrobné studijní podklady.

1. den

• základní principy zdaňování mezd – účinnost daňového prohlášení, odvody daní, termíny, daňové zvýhodnění na děti – slevy, bonusy, doklady, střídává péče, dělení slev, další slevy a odpočty a podmínky jejich uplatnění, nutné doklady, srážková daň, daňoví nerezidenti, odvody, povinnosti zaměstnavatele, aktuality
  • základní principy zdravotního pojištění v souvislosti se mzdou, vznik a zánik pojištění, principy registrací, doplatky po skončení vztahů, povinnosti zaměstnavatele, minimální mzda a souvislosti se zdravotním pojištění, praktické příklady, osoby, za které platí pojištění stát, nutné doklady, přehledy, odvody a evidence, pojištění v DPČ a DPP, souběhy pracovních vztahů, princip jednoho pojištění EU, zaměstnávání občanů EU
  • základní principy v sociálním pojištění v souvislosti se mzdou, vznik a zánik pojištění a podmínky, sazby pojistného, doplatky, povinnosti, přehledy, odvody, evidence, nemocenské dávky, podpůrčí doba, fiktivní rozvrh pracovní doby pro náhradu mzdy, náhrada mzdy v době nemoci, náhrada v době nemoci a noční směny, zaměstnání malého rozsahu, pojištění v DPČ a DPP, souběhy vztahů
  • diskuze – odpovědi na dotazy v průběhu přednášky, dle potřeb účastníků

2. den

• struktura mzdy – měsíční, hodinová, stanovení poměrné části mzdy, minimální mzda, zaručená mzda, příplatky, přesčasy, čerpání náhradního volna, příplatky za svátek, pracovní doba rovnoměrně a nerovnoměrně rozvržená, co je fond pracovní doby a umíme s ním pracovat?
  • odměňování u DPČ a DPP, limity, správné používání dohod a jejich náležitosti, povinnosti zaměstnavatele, potvrzení o zaměstnání, nekolidující zaměstnání
    průměrný a pravděpodobný výdělek – základní informace, výpočet
  • povinnosti zaměstnavatele vzhledem k provádění exekučních srážek - základní informace
  • dovolená – nová pravidla 2021, podmínky, výpočet nároků, praktické příklady
  • diskuze – odpovědi na dotazy v průběhu přednášky, dle potřeb účastníků

Pořádá akreditované vzdělávací středisko Komory:
ECONOMIS CZ s.r.o. (Ing. Lenka Bartušková). Přihlášku směrujte přímo zde

V případě potřeby dalších informací nás kontaktujte, rádi Vám odpovíme, popř. zašlete svůj dotaz na info@economis.cz.